pondělí 24. března 2014

Recenze-Suunto Core Light Green



Suunto Core patří mezi hodinky vhodné pro outdoorové nadšence od světoznámého výrobce z Finska. Samotná firma je označuje jako náramkový počítač chlubící se funkcemi ABC (Altimeteter, Barometer, Compass).

Tyto hodinky jsem pořídil již před třemi roky za asi 6 300 Kč. Dali se sehnat levněji, ale já zvolil raději kvalitní ověřený obchod, jelikož jsem se trochu bál případné reklamace. První modely řady Core se totiž vyznačovali relativně častými poruchami.

Hned od prvního vyjmutí z krabičky jsem si je zamiloval. I přes veliké rozměry hodinky vypadají velice elegantně. Všude kde se s nimi objevím udělám opravdu parádu : ) Jako důkaz uvedu jednu příhodu:



Jednoho dne jsem se rozhodl, že navštívím „zábavu“ v místě mého bydliště. Při pokládání mé bundy na pult šatny mě někdo silně popadl za mou levou ruku. Periferně jsem zahlédl horu svalů. Srdce se mi rozbušilo. Zaťal jsem svou pravou pěst. Otočil se k agresorovi a…vyděšeně na něj pohleděl. Byl to statný muž s holou hlavou a nápisem security na vyvinuté hrudi.
„Pěkný hodinky, kolik stály?“
Nakonec se z onoho pána vyklubal velice příjemný člověk a pěkně jsme si popovídali nejen o hodinkách.

Původně jsem se obával velikého množství funkcí, avšak ovládání je snadné a intuitivní. Společně s manuálem stačí slabá půl hodinka pro pochopení téměř všeho, co tento strojek umí. Na hlavním displayi je zobrazen hlavní čas velkými číslicemi. Pomocí levého spodního tlačítka si můžeme přepnout mezi dalšími funkcemi, které se zobrazí pod hlavním časem (východ/západ slunce, vteřinovka, datum, stopky, odpočet, sekundární čas).  Pro správné zobrazování východu a západu slunce musíme nastavit region, ve kterém se nacházíme. Toho docílíme delším stisknutím středového tlačítka napravo. Dostaneme se tím do menu, kde můžeme nastavit všechno možné od zapínání tónu kláves, přes nastavení budíku, po nastavení kompasu. Teď tedy k těm hlavním dovednostem, které tento strojek zvládá. Je to výškoměr, barometr a elektronický kompas. Kompas se musí před prvním použitím nakalibrovat, což je otázka několika vteřin. Stačí hodinky položit například na skleničku dnem vzhůru na nějaké rovné ploše, zapnout kompas a poté otočit se sklenicí o 360 stupňů či více. Užitnou hodnotu kompasu zvyšuje otočná růžice s vyznačením hlavních světových stran. Další devizou hodinek je výškoměr a barometr. Hodinky nabízejí tři módy výškoměr/barometr/auto. V případě zapnutého výškoměru vám bude zobrazena pouze výška, která je počítána ze změny tlaku. Tuto funkci je dobré zapnout, když si jste vědomi, že klesáte či stoupáte, v případě, že budete ve stejné nadmořské výšce, tak vám bude výška při změně počasí značně kolísat z důvodu změny tlaku. Další funkce je barometr, tento mód je naopak vhodné zapnout, když víte že vaše výška se bude měnit jen v rámci metrů. Vhodné je zapnout tento mód, když jste zalezlí ve stanu či v chatě a chcete vědět, jak se přes noc vyvíjí tlak. Z grafu můžete ráno jednoduše vyvodit změnu počasí. Pokud má graf vzrůstávající tendenci (tlak vzduchu stoupá), můžeme předpokládat, že počasí se bude zlepšovat. Pokud naopak má graf klesající tendenci (tlak vzduchu klesá), tak můžeme předpokládat, že se počasí zhorší. Třetí možností nastavení je funkce auto, kterou já osobně mám zaplou 99 % času. Hodinky se snaží sami rozpoznat, jestli je změna tlaku způsobena změnou nadmořské výšky nebo počasím. I přes počáteční skepsi tento mód funguje velice dobře a většinou se strojek „trefí“. Občas vás sám požádá, abyste mu sdělili aktuální výšku, aby se zkalibroval. S barometrem se pojí další funkce a tou je storm alarm. Podle návodu by nás měla tato funkce ochránit před náhlým příchodem bouřky. Při dramatickém poklesu tlaku hodinky začnou pípat a blikat, aby nás upozornili před přicházejícím nebezpečím. V praxi mi to nikdy nepomohlo. Párkrát jsem to zkoušel zapnout a buď to nic neudělalo, nebo mi to začlo pípat, když kolem mě již několik minut zuřil armagedon. Mou oblíbenou funkcí zejména v letních měsících se stal hloubkoměr, který dokáže měřit hloubku od 40 cm do 10 m. A jako bonus zaznamenává také maximální dosaženou hloubku. Hodinky umí i některé další věci, které jsem však v životě nepoužil, jako jsou logbook a měření rozdílu nadmořských výšek. Mezi praktičtější funkce patří teploměr, který má však čidlo ze spodu a je tak ovlivňován teplotou ruky. Pokud chci změřit teplotu vzduchu, tak si je sundám a připnu třeba na batoh.
Hodinky toho umí tedy opravdu mnoho, to si vybírá daň v podobě spotřeby energie. I přes použití baterie CR 2032, která je celkem rozměrná, ji musíte zhruba každých 8 měsíců měnit. Hodně záleží jak hodně používáte kompas, podsvícení, které je takové pěkně zeleno-modré a také jestli je vystavujete chladnějším teplotám.

Hodnocení
Abych to nějak shrnul, tak musím říct, že tento náramkový počítač od firmy Suunto bych si pořídil znovu a nelituji jedinou investovanou korunu. Snoubí se v něm užitečné funkce s pěkným designem a dobrou kvalitou. Za tři roky každodenního užívání se na hodinkách najde jen minimum škrábanců a pořád působí solidním dojmem.

Silné stránky:
+ povedený design
+ veliký a dobře čitelný dispay
+ mnoho funkcí
+ solidní zpracování

Slabé stránky:
- výdrž baterie
- i přes ne malou cenu se na zadním krytu vyjímá Made in China
- vyšší hmotnost





LotH












Žádné komentáře:

Okomentovat